Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Ο Γιώργος Μπελαούρης σε Ψυχοπλάνης φαινόμενα

Πως ξεκινήσατε να γράφετε; Υπήρξε κάποιο περιστατικό που σας ώθησε ή τελικά πρόκειται για μια εσωτερική ανάγκη;
Γ.Μ.: Μεγάλωσα σε μια υπερπροστατευτική οικογένεια και σπάνια έβγαινα, οπότε το καταφύγιό μου έγινε το γράψιμο από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτό που ίσως να με ώθησε ήταν το γεγονός ότι συχνά με έπαιρνε ο ύπνος από τον ήχο της γραφομηχανής της μητέρας μου, η οποία είναι ποιήτρια. Ήδη από δευτέρα δημοτικού όμως πάλευα τα πρώτα μου σκαριφήματα, τις πρώτες μου περιπέτειες. Αυτό στον πυρήνα του δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα: γράφω πιθανολογικά σενάρια, κρύβομαι πίσω από τους ήρωές μου και η φαντασία μου με πηγαίνει όπου εκείνη θέλει.

Από που εμπνέεστε; Τι σας προσφέρει ή αποτελεί την πηγή της έμπνευσης; Θα μπορούσε και μία εικόνα, ένα άρωμα;
Γ.Μ.: Για να είμαι ειλικρινής, η μέγιστη πηγή έμπνευσης για εμένα, είναι ο έρωτας και ο θάνατος. Είναι δύο μοτίβα που έχουν εμπνεύσει τόσους ανά τους αιώνες κι εγώ δεν είμαι εξαίρεση στο κανόνα. Οι δυνατές ιστορίες που περιστρέφονται γύρω από την απειλή του θανάτου και την σαγήνη του έρωτα με συγκινούν και με ιντριγκάρουν αρκετά ώστε να με κρατήσουν κατά την χρονοβόρα διαδικασία της γραφής τους. Οι εικόνες κλασσικών καλλιτεχνών με βοηθούν να σχηματίσω ή να προχωρήσω μια σκηνή που δεν τρέχει, μα δεν μπορώ να πω ότι κάτι τόσο φευγαλέο θα με οδηγούσε από μόνο του να γράψω κάποιο μακροσκελές κείμενο.

Στην εργογραφία σας περιλαμβάνονται αρκετά θεατρικά έργα στα οποία υπογράφετε και τα κείμενα αλλά και τη σκηνοθεσία. Τι σημαίνει για σας το θέατρο; Θεωρείτε ότι ο θεατρικός λόγος σας εκφράζει περισσότερο;
Γ.Μ.: Το θέατρο μπήκε στη ζωή μου όταν ήμουν 22 ετών και έγινε ένας έρωτας που δεν περίμενα ποτέ ότι θα με συγκλονίσει. Έχουν ανέβει μέχρι στιγμής 10 μονόπρακτα, 2 μονόλογοί μου, δύο σκετσάκια μου και δύο παραστάσεις κανονικής διάρκειας και με συγκρατεί η αμεσότητά του. Οι αντίδραση και η κριτική από το κοινό είναι άμεση, το κείμενο βασίζεται στο διάλογο οπότε ρέει και γράφεται πιο εύκολα, βλέπεις ανθρώπους να κάνουν τα λόγια σου δικά τους και κάτι που ονειρεύτηκες όσο το έγραφες να έρχεται στη ζωή. Είναι ανατριχιαστικό, δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς την αίσθηση… Το μέσο που με εκφράζει περισσότερο όμως είναι το μυθιστόρημα: το ταξίδι κρατάει περισσότερο και μπορείς να επεκταθείς όσο θες, δίχως το φόβο να κουράσεις το κοινό ή να χάσεις τον θεατή.

Ποια είναι η Λενόρ Κορπς; Πείτε μας λίγα λόγια για το κόνσεπτ
Γ.Μ.: Η Λενόρ Κορπς είναι μια νεαρή καλλιτέχνιδα, η οποία ερχόμενη αντιμέτωπη με το θάνατο του παππού της, ξεκλειδώνει την δύναμη όσα ζωγραφίζει να έρχονται στη ζωή. Αυτή η ιδιότητα είναι η ψυχοπλάνη (οι μεταφυσικές προεκτάσεις της Τέχνης δηλαδή και το γεγονός ότι κάθε δημιουργός είναι ένας μικρός θεός). Η ψυχοπλάνη αποτελεί ένα κομμάτι της μυθολογίας μου που μου φανερώθηκε πριν δύο χρόνια και ήξερα από την αρχή ότι είναι απλά αχανές και πολυδιάστατο, οπότε αποφάσισα να μην το κρατήσω μόνο για εμένα. Ανάρτησα την σελίδα της Λενόρ και έκανα μία ανοιχτή πρόσκληση σε καλλιτέχνες πάσης φύσεως να μοιραστούμε αυτό τον κόσμο, να ονειρευτούμε όλοι μαζί. Μέσα σε ενάμισι έτος 54 καλλιτέχνες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου (μουσικά κομμάτια, φωτογραφία, artworks, 3d videos κ.λ.π.) καθώς και 7 διηγήματα ψυχοπλάνης που επέκτειναν τον κόσμο πέρα από την Λενόρ. Κάθε καλλιτέχνης ή συγγραφέας που θέλει να συμμετέχει στην σελίδα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου και να τον πληροφορήσω σχετικά.

Ποια τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια;
Γ.Μ.: Αν και δεν μου αρέσει να σχεδιάζω, θα ήθελα δύο στόχους να καταφέρω φέτος: να κυκλοφορήσει η Λενόρ ή κάποια άλλη προσωπική έκδοση, ενώ στο μπλογκ μου φέτος σκοπεύω να αναρτήσω 50 διηγήματα μου, γραμμένα τα τελευταία τρία χρόνια.
Μέσα σε δύο χρόνια που τρέχει το μπλογκ, έχω ήδη ανεβάσει κατά καιρούς κεφάλαια από νουβέλες μου καθώς και 50 άλλα διηγήματά μου, μα σκέφτηκα ότι αφού 100 έχω γράψει συνολικά, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα;

Μοιραστείτε ένα μεγάλο σας όνειρο, απραγματοποίητο ακόμη...
Γ.Μ.: Κάποια στιγμή στο μέλλον να καταφέρω να οργανώσω ένα event με όλους τους καλλιτέχνες που έχουν κάνει γκεστ στη σελίδα της Λενόρ, για να συναντηθούμε όλοι μαζί, να μας γνωρίσει ο κόσμος και να περάσουμε μία όμορφη μέρα συνομιλώντας και ανταλλάσσοντας απόψεις για την δημιουργική διαδικασία μας. Αυτό θα ήταν υπέροχο!
Αντί βιογραφικού:
Γ.Μ.: Γεννήθηκα το 1990 στην Αθήνα και ξεκίνησα να γράφω στα 7 μου. Πρώτη φορά παρουσίασα κείμενό μου σε κοινό τον Οκτώβριο του 2011, στη Μυτιλήνη, ως σύνεδρος στο 5ο Διεθνές Συνέδριο Λογοτεχνίας. Το κείμενο είχε τίτλο: «Οι παράλληλοι βίοι του Καζανόβα και του Ντε Σαντ», ενώ στο ακροατήριο υπήρχαν προσωπικότητες όπως ο τρισέγγονος του Τολστόι και η μικρανηψιά του Καβάφη, οπότε το βάπτισμα του πυρός, θα έλεγε κανείς, ήταν ισχυρό. Έχουν ανέβει 10 θεατρικά μονόπρακτά μου, 2 θεατρικά σκετς, 2 θεατρικοί μονόλογοι και 2 θεατρικά έργα μου σε Αθήνα και Μυτιλήνη, με τα περισσότερα σε σκηνοθεσία δική μου. Το καλοκαίρι του 2014 δημοσιεύτηκε το κείμενό μου «Είναι εύθραυστη η φύση της χαράς», από τους nomάδες artcore, στα πλαίσια του τέταρτου εγχειρήματός τους με τίτλο «ΧΑΡΑ», ενώ το καλοκαίρι του 2015, από την ίδια ομάδα, το κείμενό μου «η ΑΝΆσα ο ΜΕΣΆζων», στα πλαίσια της προώθησης της παράστασής τους «ΑνάΜεσα». Το διήγημά μου «Μαργαρίτα», ήταν ένα από τα επικρατέστερα σε διαγωνισμό λογοτεχνίας και συμπεριλήφθηκε στην πρώτη ανθολογία steampunk στην Ελλάδα με τίτλο «Οι Θεοί Του Ατμού» από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Έχω διαβάσει σε διάφορες θεματικές βραδιές 15 κείμενά μου, δύο άλλα κείμενά μου έχουν βρει τον δρόμο τους σε άλλες εκδόσεις (ένας πρόλογος κι ένα δοκίμιο), ενώ τον Δεκέμβριο του 2014 ανέβασα το μπλογκ μου mpelaouris.blogspot.gr στο οποίο μέχρι στιγμής έχουν αναρτηθεί 6 νουβέλες (οι 3 σε εξέλιξη και οι 2 κατεβασμένες πλέον και σε στάδιο διορθώσεων για μελλοντική έκδοση) και 52 διηγήματα μου. Έχω 58 ανέκδοτα διηγήματα, 3 ανέκδοτα μυθιστορήματα και 2 θεατρικά έργα που ακόμη δεν έχουν ανέβει.
Είμαι ο δημιουργός της facebook page LC DLVI και ο «μπαμπάς» της Λενόρ Κορπς. Με την σελίδα αυτή, της οποίας βασική πρωταγωνίστρια είναι η Λενόρ Κορπς, έχω κάνει μια ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε νέο και "βετεράνο" καλλιτέχνη, να μοιραστούν ένα παρακλάδι της μυθολογίας μου και να ανοίξει πέρα από εμένα ο κόσμος της ψυχοπλάνης. Μέσα σε ενάμισι χρόνο, 50 καλλιτέχνες συμμετείχαν αντλώντας έμπνευση, είτε από κείμενά μου, είτε από κείμενα που μου στάλθηκαν (artworks, μουσικά κομμάτια, βίντεο κλπ), ενώ τα πρώτα 6 γκεστ διηγήματα που μου στάλθηκαν, εκδόθηκαν πρόσφατα από την Rising Star Promotions στην ανθολογία "LC DLVI: Ψυχοπλάνης Φαινόμενα". Καλλιτέχνες πάσης φύσεως, είναι ευπρόσδεκτοι, αν εμπνευστούν, να επικοινωνήσουν μαζί μου για να συμμετέχουν στο όλο πρότζεκτ. Στην σελίδα, πέρα από τα κείμενα της μυθολογίας της ψυχοπλάνης, ανεβάζω και πληροφορίες με Ιστορία της Τέχνης -ως επεξήγηση στις αναφορές του κειμένου- καθώς και συνεντεύξεις που παίρνω από όλους όσους έχουν κάνει γκεστ.
Links:
LC DLVI στο facebook
Blog

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη