…γιατί τελικά ο έρωτας είναι το πιο επικίνδυνο παιχνίδι στα χέρια των ανθρώπων

Είναι από τις ιδιαίτερες εκείνες φορές που συναντώ μία συγγραφέα να μου μεταδίδει τόσο αυθόρμητα και αισθαντικά την ψυχοσύνθεση της πρωταγωνίστριάς της. Ένα παραπάνω όταν μας περιγράφει τη ζωή της απ’ τα πρώτα ακόμη βήματα της, περνώντας διαδοχικά από όλες τις εναλλαγές συναισθημάτων και γεγονότων που διέπουν τις εκάστοτε ηλικίες.
Κεντρικός χαρακτήρας του έργου "Πριν χαράξει" είναι η Άννα, η οποία από την παιδική της ακόμη ηλικία διακατέχεται από μια πρωτόγνωρη ατολμία. Μεγάλο ρόλο στη διάπλαση της προσωπικότητάς της παίζει φυσικά το οικογενειακό της περιβάλλον.
Εκεί όπου υπάρχει ένας πατέρας, ο Γιάννης, που είναι συχνά απών από το σπίτι, μοιράζοντας το χρόνο του πότε με την Λένα -την εξωσυζυγική του σχέση- και πότε μαζί τους.
Η Πόπη, μια μητέρα που λειτουργεί πάντα με εγωιστικό συμφέρον, βρίζοντας τη μοίρα της και επικρίνοντας ταυτόχρονα καθετί που κάνουν τα παιδιά της.
Δυστυχισμένη γυναίκα ήταν η μάνα της. Δεν είχε βρει χαρά στο γάμο της, δεν είχε νιώσει γυναίκα, δε τη βοηθούσε ίσως το μυαλό της να πάρει τις σωστές αποφάσεις.
Επίσης υπήρχε και ο Μιχάλης, ο μεγάλος αδερφός της Άννας που συχνά λειτουργεί ως προστάτης της. Στη συνέχεια του έργου συναντούμε επίσης τον Άρη, έναν αλλοπρόσαλλο άντρα με την προσωπικότητα του να στιγματίζεται από κραυγαλέα στοιχεία τρέλας. Μοναδικό του προσόν όπως αποδεικνύεται, η ομορφιά του.
Και τέλος ο Γερμανός γιατρός Ματίας. Εκείνος, που χιλιάδες ήταν οι φορές που κάποια φιγούρα του τη θύμιζε στους διαδρόμους του κτιρίου, στους δρόμους, σε κάποιο εστιατόριο ή μπαρ (…) Αλλά δεν ήταν.
Ανάμεσα σε όσα βιώνει η μικρή Άννα, παραμένει μονίμως σιωπηλή. Ένα άβουλο, αδύναμο πλάσμα που υπηρετεί τους άλλους. Αυτή είναι που επιφορτίζεται την ευθύνη να παρακαλά και να καταφέρνει να γυρίζει στο σπιτικό τους ο πατέρας της κάθε που τους εγκαταλείπει.
Αυτή γίνεται επίσης κι η αριστούχα μαθήτρια που με τη βοήθεια του θείου της Παναγιώτη συνεχίζει σ’ ένα καλύτερο σχολείο τις σπουδές της.
Ωστόσο, όπως φροντίζει να κάνει πάντα η ζωή, η ευαίσθητη Άννα κάποια στιγμή είναι μοιραίο ν’ αλλάξει, διεκδικώντας αυτό που της αξίζει.

Η αρχή γίνεται με το ξέσπασμα εναντίον μιας συμμαθήτριάς της η οποία την κατηγορεί πως της πήρε το βιβλίο. Όταν η Άννα της απαντά αρνητικά, τότε εκείνη την σηκώνει στα χέρια της και την περιφέρει στη τάξη σαν τρόπαιο, ρεζιλεύοντάς την. Η πρωταγωνίστριά μας τότε μεταλλάσσεται σε άλλον άνθρωπο, τινάζοντας απ’ τους ώμους της την ατολμία. Η συμμαθήτριά της ματώνει από την βία που της ανταποδίδει, μεταμορφώνοντας συγχρόνως και την ψυχοσύνθεση της ίδιας.
Στην συνέχεια ο χρόνος κυλά, η Άννα ενηλικιώνεται κάνοντας παράλληλα τα προβλήματά της να μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο. Ο άντρας της Λένας -της γυναίκας που για χρόνια έχει παράλληλο δεσμό ο πατέρας της- τους γεμίζει με περισσότερες ενοχές με την απονενοημένη του πράξη.
Σ’ αυτή τη μαύρη στιγμή το μόνο που νοιάζει την μητέρα της, είναι μην τυχόν και της ζητήσει τελικώς διαζύγιο ο Γιάννης. Η Άννα, βλέποντας αυτές τις συμπεριφορές, σιχαίνεται από τα βάθη της ψυχής της την μάνα της, κάνοντας το κενό που υπήρχε μεταξύ τους να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο.
Η Άννα από ‘δω και πέρα βάζει έναν μοναδικό στόχο: Να αποκτήσει αγάπη, μια αγκαλιά και την θαλπωρή που ποτέ της δεν γνώρισε ως τώρα. Όμως παρότι η μάνα της την πολεμούσε, η ίδια ήταν ορκισμένος εχθρός του πατέρα της, αγνοώντας, μες στην ανωριμότητά της, πόσο θα της κόστιζε αυτό αργότερα…
Οι ανατροπές, οι συγκινήσεις, η αγωνία και οι αντικρουόμενες ανθρώπινες στιγμές που δημιουργούνται από την αέναη μάχη των "θέλω" και των "πρέπει", θα σας συντροφεύσουν μέχρι τέλους, αφού όπως αντιλαμβάνεται και η ίδια η ηρωίδα μας, οι λογαριασμοί του παρελθόντος είχαν μαζευτεί. Κι ήταν πολλοί!
…γιατί τελικά ο έρωτας είναι το πιο επικίνδυνο παιχνίδι στα χέρια των ανθρώπων.
Κλικ για περισσότερα του Θεόφιλου
Το μυθιστόρημα της Ιωάννας Νοταρά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα.
Δείτε το!
Διαβάστε ένα απόσπασμα!

Περισσότερα από/για την Ιωάννα Νοταρά:
Η Ιωάννα Νοταρά για το Πριν χαράξει
Το παγκάκι, η Μαίρη και η αλήθεια

Οι πλαγιογραμμένες φράσεις είναι αποσπάσματα από το μυθιστόρημα και συγκεκριμένα από τις σελίδες 245, 287, 84, 304 και 318

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Σάντυ Κυριακή ΗλιάδουΝατάσσα ΕξάρχουΣωτηρία ΙωαννίδουΚέλλυ ΚαϊμάκηΠαναγιώτης ΣταυρόπουλοςMo HayderΆννα Σελίδου
Γιάννης ΦιλιππίδηςΕυδοκία ΣταυρίδουΓιώργος ΙωαννίδηςPaullina SimonsΧρήστος ΧτιστόπουλοςΓεώργιος ΤζιτζικάκηςΘεόφιλος Γιαννόπουλος
Ασημίνα ΞηρογιάννηΝίκος ΚρίκαςΣοφία ΓουδετσίδουMargaret DalkourΝάντια ΠαπαθανασοπούλουΓιώργος ΔάμτσιοςΓρηγόρης Τριγλίδης