Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Ο Ιωάννης Ζουμπιάδης για το Ψυχής δρόμος

Πως σας ήρθε η ιδέα;
Ι.Ζ.: Η επιθυμία του να εκφραστώ γραπτώς, η αγάπη για την λογοτεχνία, η επικοινωνία των σκέψεων, συναισθημάτων και μερικών στιγμιότυπων της καθημερινής ζωής και η πρόκληση και όρεξη για δημιουργία με ώθησαν στο να γράψω το βιβλίο.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Ι.Ζ.: Στην οικία μου με την συντροφιά απαλής μουσικής.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ι.Ζ.: Διήρκησε ένα με δύο μήνες περίπου.

Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ι.Ζ.: Ένας μακρύς δρόμος στον οποίο καλείται να περπατήσει η ψυχή. Άλλωστε, όπως πιστεύω: Τα πάντα είναι δρόμος και τον δρόμο τον περπατάμε.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ι.Ζ.: Ένα απλό αλλά καλό «κολάζ» στιγμών, βιωμάτων, στιγμιότυπων που έζησα και θέλησα να καταθέσω στο βιβλίο, τα οποία μιλούν για αγάπη, έρωτα, φόβο, μοναξιά, πόνο, απώλεια, απαξίωση, τον εαυτό και άλλα.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ι.Ζ.: Το ότι το έγραψα με αγάπη, καθαρότητα, ειλικρίνεια και μία δόση αθωότητας βγαλμένη από την ψυχή, κομμάτι από εμένα, με γλώσσα κατανοητή που μπορεί να διαβαστεί και να είναι για όλους.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ι.Ζ.: Το βιβλίο «Ψυχής δρόμος» είναι ποιητική συλλογή, της οποίας πρωταγωνιστής συμβαίνει να είμαι εγώ. Πάντως, μιλώντας για ήρωες να πω ότι περπατώντας τον δρόμο της ψυχής και μαθαίνοντας τον σιγά σιγά (ελπίζω) να είμαι ένας μικρός ήρωας κατά κάποιο τρόπο.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ι.Ζ.: Αφορά ποιήματα, των οποίων η μορφή θεωρείται απλή, δωρική με καλή ανάπτυξη του λόγου και καλή κλιμάκωση των συναισθημάτων. Θεωρώ, ότι δεν κουράζει τον αναγνώστη. Όσον αφορά στο τι προσφέρει, είναι αρκετά δύσκολο να το πω, διότι η ποίηση είναι κάτι το πολύ προσωπικό και υποκειμενικό και μπορεί να γεννήσει διαφορετικά μηνύματα, αναμνήσεις ή/και ερμηνείες στον καθένα ξεχωριστά.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ι.Ζ.: Αυτό που μου έρχεται στο μυαλό ως αγωνία, η οποία τυχαίνει να είναι δυαδική, η μοναξιά και η βιοποριστική επιβίωση.

Φοβάστε...
Ι.Ζ.: Τον θάνατο (γενικώς, αλλά και των δικών μου ανθρώπων) και την απώλεια (το χάσιμο) του εαυτού μου, τον οποίο αγαπώ και θέλω να γνωρίσω και άλλο, χωρίς αυτό να ακούγεται εγωιστικό. Θεωρώ ότι είναι καλό να μας αγαπάμε, να μας μαθαίνουμε και να μας φροντίζουμε στον κόσμο τούτο.

Αγαπάτε...
Ι.Ζ.: Την φύση, τα ζώα, την ψυχολογία και την ζωή γενικότερα!

Ελπίζετε...
Ι.Ζ.: Σε ένα καλύτερο αύριο, στο οποίο περιέχονται όλα μέσα.

Θέλετε...
Ι.Ζ.: Αν και είναι λίγο ουτοπικό, να υπάρχει αγάπη παντού, η οποία είναι μία υπέρτατη αξία του ανθρώπου και την οποία πολλές φορές την αφήνουμε στην άκρη, την κρύβουμε στο συρτάρι. Οπότε, αγάπη για ζωή, αγάπη για τον συνάνθρωπο, αγάπη για προσωπική ανάπτυξη, εξέλιξη και κυρίως αγάπη αληθινή.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ι.Ζ.: Το βιβλίο μου θεωρώ ότι απευθύνεται στον καθένα από εμάς, αν και ενδείκνυται για τους ενήλικες (18 και άνω). Γενικώς, είναι για αυτούς που αγαπούν και διαβάζουν ποίηση και γενικά στην ποίηση και γενικότερα στην λογοτεχνία δεν υπάρχουν όρια, σταθμά και εμπόδια θεωρώ. Δεν γνωρίζω ποιος ή ποιοι θα το λατρέψουν, που για μένα ασφαλώς θα είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά. Ίσως κάπου, κάπως δουν, διακρίνουν κάτι κοινό όσον αφορά το συναίσθημα, την εμπειρία ή ταυτιστούν με κάτι, κάτι που θα τους «αγγίξει», που για μένα σαν συγγραφέα-ποιητή είναι κάτι το απερίγραπτο, το μαγικό, το τιμητικό και μεγαλειώδες.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ι.Ζ.: Εάν το βιβλίο μου επρόκειτο για μυθιστόρημα ή νουβέλα, η απάντηση θα ήταν ίσως πιο εύκολη, διότι θα μπορούσα να πω ότι περνά κάποιο μήνυμα συγκεκριμένο ή ότι ας πούμε η ιστορία του εξελίσσεται δραματικά και αξιοπρόσεκτα. Στην προκειμένη περίπτωση, που το βιβλίο μου «Ψυχής δρόμος» είναι μία ποιητική συλλογή, είναι πιο δύσκολο να δοθεί απάντηση. Αυτό που υπάρχει στο βιβλίο είναι ένα κομμάτι από εμένα, η δική μου φρέσκια και προσωπική ματιά στην ποίηση δίχως να κουράζει τον αναγνώστη και δίχως να έχει διπλά ίσως και τριπλά νοήματα. Εκτιμώ, ότι τα μηνύματα δίνονται καθαρά.

Γιατί δεν πρέπει;
Ι.Ζ.: Αυτό δεν νομίζω ότι μπορώ να το απαντήσω εγώ. Πιστεύω ότι ένας δημιουργός δεν θα μπορούσε ή δεν θα ήθελε να το απαντήσει. Το βιβλίο για τον δημιουργό είναι σαν το παιδί του, οπότε θα το στήριζε και θα το προστάτευε. Επιπλέον, θεωρώ, ότι το κάθε βιβλίο έχει κάτι να μας προσφέρει και να μας πει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ι.Ζ.: Το βιβλίο μου ονομάζεται «Ψυχής δρόμος» από τις εκδόσεις Φυλάτος. Μπορείτε να το προμηθευτείτε άμεσα και εύκολα και από τον εκδοτικό οίκο στην εξής ιστοσελίδα του μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος πώλησης της ιστοσελίδας, προσθέτοντας το στο καλάθι ή με τηλεφωνική παραγγελία στο 2310-821622. Τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ για όλη την Ελλάδα και για 62 χώρες του εξωτερικού.

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ι.Ζ.: Στο email: john_john_22@hotmail.com

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ι.Ζ.: Ούσα μία ποιητική συλλογή, νομίζω, ότι θα της ταίριαζαν πολλά χρώματα, επειδή παραθέτει αρκετά συναισθήματα, για παράδειγμα για την αγάπη κόκκινο, για την θάλασσα μπλε, για τον πόνο και την απώλεια μαύρο και λοιπά.

Ποια μουσική;
Ι.Ζ.: Δύο ήδη νομίζω, ρομαντική και μελαγχολική.

Ποιο άρωμα;
Ι.Ζ.: Ωραία ερώτηση, αλλά δύσκολη. Πολλά αρώματα γιατί αναφέρεται σε πολλά στιγμιότυπα, βιώματα και άλλα. Θα έλεγα 3, που μου αρέσουν, άρωμα πασχαλιάς, φλαμουριάς και γιασεμιού.

Ποιο συναίσθημα;
Ι.Ζ.: Μιας και αναφέρεται σε πολλά, κάποια από αυτά είναι η θλίψη, ο έρωτας και άλλα.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ι.Ζ.: Ίσως ένα μυθιστόρημα.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ι.Ζ.: Πολύ καλή ερώτηση και ταυτόχρονα δύσκολη και περίεργη κατά εμέ. Μου ακούγεται σαν ταμπέλα και ήμουν ανέκαθεν κατά των ταμπελών, διότι νομίζω οι ταμπέλες είναι για τους δρόμους και τα καταστήματα. Η γνώμη μου είναι ότι το να είσαι συγγραφέας και γενικά λογοτέχνης είναι άξιο λόγου και προσοχής. Προσωπικά, το βλέπω σαν ιδιότητα, παρά σαν ταυτότητα, επειδή νομίζω ότι ένας άνθρωπος μπορεί να είναι παραπάνω από 1 πράγματα. Αγαπώ την συγγραφή και θα δούμε με το καλό που θα βγει, που θα με πάει ή που θα την πάω. Μου αρέσει η μουσική πολύ πάντως.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Ι.Ζ.: Δεν υπάρχει κάποιος.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ι.Ζ.: Θεωρώ, ότι ο καθένας έχει το στυλ και τον τρόπο γραφής του και γενικά είναι αρκετά υποκειμενικό. Δεν θεωρώ ότι έχω επηρεαστεί από κάποιον. Μου αρέσει να είμαι εγώ, γνήσιος και αληθινός. Αυτή είναι άλλωστε η επιθυμία και επιδίωξη μου.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Ι.Ζ.: Το βιβλίο μου είναι 1 ποιητική συλλογή, οπότε εγώ το νιώθω, εγώ και το γράφω. Εγώ ορίζω τι θα γραφεί, πως και πότε. Αυτή που με κατευθύνει είναι η σκέψη, φαντασία και δημιουργία.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ι.Ζ.: Ωραία ερώτηση! Νομίζω και τα δύο, αλλά σίγουρα η φαντασία κάνει την διαφορά. Η εμπειρία αποκτάται με τον καιρό. Την φαντασία την καλλιεργούμε θεωρώ. Αν πράξεις και τα 2 ακόμα καλύτερα. Αλλά, το μόνο σίγουρο είναι πως είναι καλό να γράφουμε από καρδιάς, γιατί ότι βγαίνει από την καρδιά είναι ζεστό και αξίζει.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ι.Ζ.: Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια ιδιαίτερη συνταγή για αυτό. Πολλοί ακούω να λένε το μάρκετινγκ, άλλοι λένε η πλοκή. Μπορεί να ισχύουν όλα αυτά μαζί. Αλλά, τίποτα δεν είναι βέβαιο.

Τι την αποτυχία;
Ι.Ζ.: Δεν γνωρίζω. Μπορεί να είναι η ποιότητα του βιβλίου από θέμα εκτύπωσης και διακίνησης. Μπορεί να είναι το θέμα της προβολής, διαφήμισης και λοιπά. Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ι.Ζ.: Είμαι της άποψης «παν μέτρον άριστον», γιατί νομίζω ότι έτσι υπάρχει ισορροπία. Βέβαια, έτσι όπως τίθεται η ερώτηση μια τέτοιου είδους κατάχρηση δεν θα έκανε κακό. Οπότε ναι, γιατί όχι; Εξάλλου όσα περισσότερα βιβλία διαβάζεις τόσο περισσότερο ανοίγουν οι πνευματικοί σου ορίζοντες, εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο και η φαντασία σου, ακονίζεται το μυαλό και κάνει καλό στην καταπολέμηση του αλτσχάιμερ.

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ι.Ζ.: Νιώθω, ότι το βιβλίο της ζωής μου δεν το έχω γράψει ακόμα. Θεωρώ, ότι είναι νωρίς για κάτι τέτοιο. Τώρα όσον αφορά το βιβλίο της ζωής με το μεταφορικό νόημα, πραγματικά δεν ξέρω. Ίσως, ο πιθανός τίτλος του να ήταν (με κάθε επιφύλαξη) «Ζωή, ένα ταξίδι.»
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο

Στο οπισθόφυλλο:
Συναισθηματικές περιπλανήσεις στα έρημα πεδία της ψυχής.
Της ψυχής που βιώνει την άδικη εγκατάλειψη.
Δεν κακολογεί. Δεν εκδικείται. Προσπαθεί να αυτοπαρηγορηθεί, δίνοντας εικονική ζωή στις μυριάδες αναμνήσεις.
Δωμάτιο χαμηλού φωτισμού γεμάτο με εικόνες αγάπης δίπλα σε ισάριθμα ερωτηματικά.
Ψυχικά τοπία με συναισθηματική αρμονία μέσα στα οποία περιφέρεται ο ποιητής.

Ο Ιωάννης Ζουμπιάδης έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Προσωποκεντρική Συμβουλευτική. Έχοντας γίνει δεκτός στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus φοίτησε για ένα εξάμηνο στο Βέλγιο στην Αμβέρσα. 
Όσον αφορά την λογοτεχνία και συγκεκριμένα την ποίηση, έχει εκδοθεί η ποιητική του συλλογή, Ψυχής δρόμος, από τις εκδόσεις Φυλάτος ενώ έχει συμμετάσχει με έργα του τόσο στην ομαδική συλλογή, Περαστικοί, από τις εκδόσεις Διάνυσμα όσο και στο Καλλιτεχνικό Ημερολόγιο 2016.
Έχει τιμηθεί με βραβεία για έργα του σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και συγκεκριμένα, με τα έργα του Τέλμα και Είμαι στιγμή εγώ στον 15ο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Κερατσινίου και για το έργο του Να με αγαπάς στον 4ο Πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό Καισάριος Δαπόντες. Επίσης, του έχει αποδοθεί έπαινος από την Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών για το ποίημα Όλοι πονάμε και αναμνηστικό δίπλωμα για το έργο του Στα αστέρια κατά την συμμετοχή του στα Βραυρώνια-5ος Λογοτεχνικός διαγωνισμός ποίησης. Το ποίημά του Τρένο και απόσταση δημοσιεύθηκε στο λογοτεχνικό site Τοβιβλίο.net στα πλαίσια του διαγωνισμού Τρενογραφίες.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη