Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Vennis Mak: "Δεν υπάρχει τίτλος"


Πριν από λίγες μέρες μού μίλησε για πρώτη φορά η Βενετία Μακρυνώρη για το νέο της τόλμημα-επιχείρημα-έργο.  Θα γράψω τη βιογραφία του Μπάρκουλη, μου λέει, και πετάγομαι μέχρι το ταβάνι από την έκπληξη και την χαρά μου.
Τού Μπάρκουλη! 
Ναι, τού Μπάρκουλη, τού Ελληνικού Κινηματογράφου, τού αθεράπευτα γυναικοκατακτητή, τού γοητευτικού εκείνου άντρα που έκαψε τόσες και τόσες καρδιές τις ημέρες της μεγάλης του δόξας. 
Εντάξει, τότε που το συζητάγαμε δε το είχαμε και σίγουρο! Μια πρόταση ήταν, μια σκέψη στο τραπέζι που έπρεπε να ζυμωθεί με την ελπίδα ότι θα φουσκώσει η μαγιά. 
Όμως, η ιδέα έγινε πράξη και η ιστορία του ανθρώπου που τάραξε τους θεατές του την εποχή της απόλυτης δόξας του, θα πάρει σάρκα και οστά από τα χέρια της Βενετίας που θα βάλουν τις σκέψεις, τις εμπειρίες, τις αναμνήσεις, τις στιγμές αυτού του ξεχωριστού ανθρώπου σε μια σειρά, ενώ θα τις διανθίσουν με την υπέροχη εκφραστικότητά της. Πόσο όμορφη συνεργασία! Εκείνος βάζει τον μύθο κι εκείνη τον ντύνει με το χρώμα της. Πόση λάμψη!
Τώρα, που το νερό έχει μπει στο αυλάκι, δε μου χάλασε το χατίρι για να μοιραστεί μαζί μας λίγα λόγια.

***

Μια βιογραφία, λοιπόν, ενός τόσο ξεχωριστού και θαυμαστού ανθρώπου. Ανθρώπου με ειδικό βάρος και επιρροή.
Πως προέκυψε αυτό το όραμα; Πως, που, πότε, με ποιον τρόπο... ξεκίνησε το ταξίδι;


V.M.:Πως προκύπτουν τα θαύματα; Η γυναίκα του Αντρέα, η Μαρία, ας πούμε πως συγκαταλεγόταν στο κοινό μου...Σε μια από τις κουβέντες μας, μου εκδήλωσε την επιθυμία της να γράψω εγώ το βιβλίο της ζωής του Αντρέα, λέγοντάς μου το εξής θεϊκό...

-"Εσύ και ο Μπάρκουλης είστε ίδιοι, μόνο εσύ μπορείς να αποτυπώσεις την ψυχή του, το ποιόν του, την αυθεντικότητά του, τη μαγκιά του και την αρσενική του υπόσταση στο πραγματικό της μέγεθος."

Είπα, θέλω να τον δω... Και το ταξίδι ξεκίνησε.

Η πρώτη μου συνάντηση με τον ηθοποιό ήταν το λιγότερο μαγική. Ενώ έχω φιλίες και συνεργασίες με σημαντικούς ανθρώπους του ίδιου χώρου, από την πρώτη στιγμή εισέπραξα πως ο Αντρέας διέφερε. Με μια αλλόκοτη διαφορά, μια ματιά που αποτύπωνε πόσο μα πόσο χορτάτος μπορεί να είναι κάποιος, πόσο μα πόσο στητός, πλήρης, άντρας και καλλιτέχνης. Το να έχω την τύχη και την εμπειρία μιας τόσο κοντινής επαφής, για εμένα ήταν τουλάχιστον δώρο.


Η σημαντικότητα αυτού του ανθρώπου και ηθοποιού είναι μεγάλη. Αισθάνεσαι την ευθύνη των λέξεών σου; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου;

V.M.:Η σημαντικότητα ξεπερνάει ότι και αν έχει συνηθίσει κανείς στην πορεία του ως τώρα. Νιώθω δέος, βάρος και ευθύνη, μα όλο αυτό δεν ξεπερνάει το μπόι μου, όχι γιατί ο Αντρέας δεν υπήρξε θεός, αλλά γιατί εγώ μονάχα με επίγειους θεούς, λειτουργώ καρμικά και συντονισμένα.

Η βασική μου προτεραιότητα είναι να βγει ένα βιβλίο καινοτόμο, όχι μια τυπική βιογραφία, αλλά η δυναμική μου στην ποίηση να αλλάξει το εγχείρημα σε τέχνη, καταγραφή μνημών, ναι, αλλά με αέναο λόγο και ενδόμυχες αναφορές, όχι υποδόριες. Η φήμη, τα γεγονότα και η όποια στάση αυτοκαταστροφής και συνάμα δόξας του Αντρέα θα αποδοθούν στο μεγαλείο τους. Αυτό λέγεται κίνητρο. Και τα παντελόνια μου με την πένα μου το κατέχουν.

Ο φόβος δεν με έχει συναντήσει ακόμη στη ζωή μου, ούτε ως έννοια. Αυτό που περιμένω, είναι φυσικά ζήλια, ή κακεντρεχή σχόλια, φυσικά πισώπλατα. Βήματα εμπρός μόνο οι γενναίοι τολμούν.


Παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, πιστεύω ότι θα απολαύσουμε το ταξίδι. Πρώτη εσύ. Μετά όλοι εμείς που θα κρατήσουμε στα χέρια μας ένα βιβλίο για τη ζωή του Αντρέα.


V.M.:Πιστεύω πως αυτό έπρεπε να 'χε γίνει από χρόνια, όπως και του το είπα. Θεωρώ όμως πως μονάχα τυχαίο δεν είναι το γεγονός που ο ηθοποιός επέλεξε εντέλει εμένα για να το κάνω. Μάλλον λίγο πριν αυτός "ίσως φύγει" μάλλον λίγο πριν εγώ βαρεθώ τις εκδόσεις και τον ανθηρό χώρο της ποίησης που μου άφησε μαχαιριές -μέχρι που ξέχασα το ανούσιο χειροκρότημα. Στην ώρα τους όλα δηλαδή...


Στο προσωπικό σου ιστολόγιο αναφέρεις ότι θα μας εξομολογηθεί το βίο του με ντοκουμέντα από τον μύθο του.
Πιστεύεις ότι θα τα μάθουμε όλα ή θα μας κρατήσει κάποιες αναμνήσεις του που τις έχει μόνο για εκείνον;

V.M.:Στις μέχρι τώρα κουβέντες μας, έχω εντοπίσει πράγματα που δεν θα γραφτούν, το βιβλίο δεν μας ενδιαφέρει να είναι μια κίτρινη φυλλάδα, αλλά η ιστορία ενός μύθου που χάραξε το χνάρι του ανεξίτηλα στον χώρο της τέχνης. Με έρωτες, πάθη, αγάπες και ρόλους που σημάδεψαν το ρου της ιστορίας του κινηματογράφου.



Υπάρχει τίτλος; Ή παραμένει άτιτλο το έργο μέχρι να ολοκληρωθεί η παράσταση και να κριθεί στο όλο του;

V.M.: Δεν υπάρχει τίτλος, μα και αν υπήρχε, δεν θα τον έλεγα από τώρα!!


Το βιβλίο θα τελειώνει μια ιστορία ή θα μας αφήνει κάτι για παραπέρα... Εννοώ, τελειώνει ποτέ ο Μπάρκουλης;

V.M.: Χαχα! Καλή ερώτηση... Ο Μπάρκουλης είναι τόσα κεφάλαια, που σωνόταν το χαρτί. Όχι, δεν θα μείνει κάτι που θα ομολογεί τέλος. Αλλά θα πυρπολεί το μέλλον, σπορά αμφιλεγόμενη που λέω εγώ και θα αφήνει μονάχα μια υποψία. Ποιος είναι ποιος; Και πόσο λαχταρά ο καθένας, να 'χε ίδιες ευκαιρίες, ίδια πάθη και λάθη; Ο Αντρέας βούτηξε τα γυμνά του χέρια στη φωτιά και το βιβλίο θα μιλάει για το πώς προχώρησε ως την μέση, σε αυτό που εσείς ονομάζετε, άκρα. Εν αρχή ην, δηλαδή η θέληση του να'σαι, όχι να υποδύεσαι...Αυτό.





Συμπληρωματική πληροφορία:
 Από τον Απρίλιο του 2013 κυκλοφορεί η βιογραφία με τίτλο "Κορίτσια ο Μπάρκουλης και άλλα δεινά". Αγοράστε το βιβλίο ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο ή όποιο άλλο από τα βιβλία της Βενετίας Μακρυνώρη.

***


Η Βενετία Μακρυνώρη προσφέρει τέσσερα αντίτυπα των ποιητικών της συλλογών στους αναγνώστες της σελίδας. Τα βιβλία θα δοθούν μετά από κλήρωση σε ισάριθμους τυχερούς. Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί στις 18/02/2013 και τα ονόματα των τυχερών θα ανακοινωθούν στον ιστότοπο koukidaki. Οι τυχεροί θα ειδοποιηθούν και με προσωπικό μήνυμα στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, εφόσον μου έχουν αφήσει διεύθυνση.
Για να στείλετε τη συμμετοχή σας πατήστε πάνω σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Ο διαγωνισμός προβάλλεται και στο SaveAndWin

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη