Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

DIVA

Τι είναι η DIVA;
Ένας μονόλογος ψυχής με δύο ηθοποιούς και πάμπολους θεατές σε σκηνοθεσία Κώστα Ζέκου που κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκέμβρη.

Δυο λόγια
Μία ηλικιωμένη υψίφωνος αρνείται πεισματικά να δει το αβέβαιο τέλος της ενώ ταυτόχρονα κινδυνεύει να μείνει εντελώς μόνη. Η ιστορία που αφηγείται είναι γεμάτη αναμνήσεις. Άλλες γλυκές κι άλλες όχι και τόσο πολύχρωμες. Η έπαρσή της είναι εκείνη που την κάνει να θυμάται μόνο τις μεγάλες δόξες που έζησε στα νιάτα της. Μοναδικό της στήριγμα ο νεαρός μαθητής της. Μέσα σε όλα αυτά η επιθυμία της να κάνει ένα δυνατό Come Back και να ξαναμπεί στα πράγματα -φύση αδύνατον, την έχουν όλοι ξεγραμμένη...
Η «DIVA» είναι το πρότυπο της γυναίκας που ενώ είχε τα πάντα κατάφερε με την ματαιοδοξία και την επιπολαιότητά της να βρεθεί στο απόλυτο τίποτα με μοναδική φίλη τη μοναξιά της.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Κώστας Ζέκος
Κείμενο: Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης
Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννα Στενού
Κοστούμια: Στέλλα Πέτροβα
Κοσμήματα: Λία Μπάρμπα
Art work-Φωτογραφίες: Δέσποινα Τσιρίγου
Video: Μενέλας Σιαφάκας


Παίζει η Ντόρα Αυλωνίτου
Στο ρόλο του μαθητή (σε διπλή διανομή) Βαγγέλης Δουκουτσέλης και Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης

Παραστάσεις
Πρεμιέρα: Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη 21:00 στο Cabaret Voltaire, Μαραθώνος 30, Μεταξουργείο.
Κρατήσεις: 2105227046, 6931015004
Το εισιτήριο περιλαμβάνει μπύρα ή κρασί
Επικοινωνία-Δημόσιες σχέσεις: Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης

Σάββατο 10 Ιανουαρίου στις 20:30
στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΑΝΟΣ ΛΟΙΖΟΣ, Θηβών 245, Νίκαια
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Υπό την αιγίδα του δήμου Νικαίας-Αγ. Ι. Ρέντη
Οι συντελεστές της παράστασης απαντούν σε πέντε ερωτήσεις που θα μπορούσαν να είναι οι παρακάτω.
Οι απαντήσεις πάντως είναι.
Για τις ερωτήσεις δε παίρνω όρκο!

Κώστας Ζέκος
Είσαι ηθοποιός, τι σε οδήγησε στη σκηνοθεσία;
Κ.Ζ.: Αν και χρόνια ηθοποιός, ασχολούμαι και με τη σκηνοθεσία. Δεν είναι η πρώτη μου δουλειά και το θεωρώ πολύ δημιουργικό. Είναι απίστευτη η συγκίνηση όταν βλέπεις να παίρνει σάρκα και οστά ένα κείμενο όπως το οραματίζεσαι και το αποτέλεσμα αυτού να σε κάνει να νιώθεις ευτυχισμένος.

Είσαι σκληρός σαν σκηνοθέτης;
Κ.Ζ.: Είναι κάτι που δε μπορώ ν' απαντήσω εγώ. Νομίζω πως δεν είμαι. Λόγω του ότι είμαι και ηθοποιός θέλω να αφήνω πρωτοβουλίες στους συνεργάτες μου. Φυσικά και έχω το δικό μου όραμα, αλλά αν αυτό μπορεί να συνυπάρξει με των ηθοποιών που θα ερμηνεύσουν τους ρόλους ακόμα καλύτερα για όλους μας.

Πως είδες την DIVA από την πρώτη ανάγνωση;
Κ.Ζ.: Ποτέ δε μένω σε μια πρώτη ματιά. Διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας το κείμενο άρχισε να πλάθεται η ηρωίδα μου. Συζητώντας την άποψή μου με τον συγγραφέα και την ηθοποιό διαμορφώσαμε την ηρωίδα. Από εκεί και πέρα, επειδή η σκηνοθεσία είναι φαντασία, πρόβα με την πρόβα φτάσαμε στην τελική μορφή της.

Τι σ' ενοχλεί περισσότερο;
Κ.Ζ.: Η σύγκριση με άλλους συναδέλφους. Πιστεύω πως ο καθένας μας είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι για το θέατρο. Κανείς δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με τον άλλο. Και να προσπαθήσει, πάλι θα έχει τη δική του πινελιά, η οποία θα τον χαρακτηρίζει. Επίσης, κάτι άλλο που μ' ενοχλεί αφάνταστα είναι η ασυνέπεια. Έχω μάθει να προγραμματίζω το κάθε τι που θα κάνω και ξέρω ακριβώς και το χρόνο που θα κάνω.

Μιας και μιλάμε για προγραμματισμό, υπάρχουν στα άμεσα σχέδιά σου άλλες σκηνοθετικές απόπειρες;
Κ.Ζ.: Και ερμηνευτικές και συγγραφικές και σκηνοθετικές. Ετοιμάζω μια μουσική θεατρική επιθεώρηση, από αυτές τις παλιές που όλοι αναζητούμε. Μια πλειάδα ηθοποιών, τραγουδιστών και χορευτών θα ζωντανέψουν επί σκηνής, με ζωντανή μουσική, την παλιά επιθεώρηση.
Ντόρα Αυλωνίτου
Τι αισθάνθηκες όταν διάβασες τη Diva για πρώτη φορά;
Ν.Α.: Συγκίνηση. Με συγκλόνισε η ιδέα της κατάθεσης ψυχής ενός ανθρώπου σ’ ένα άψυχο αντικείμενο κι αυτό οφείλεται στην απόλυτη μοναξιά και στις άθλιες συνθήκες της ζωής της.

70 λεπτά μόνη επί σκηνής. Τι σε φοβίζει πιο πολύ; 
Ν.Α.: Ο εαυτός μου. Πρέπει να είμαι πάρα πολύ συγκεντρωμένη και να μη παρασυρθώ απ’ το οτιδήποτε. Ο ρόλος απαιτεί απόλυτη αφοσίωση.

Μονόλογος. Μεγάλο το ρίσκο; Σε εμπόδισε ώστε να πεις το ναι;
Ν.Α.: Το αντίθετο, γιατί για μένα ήτανε υπέρβαση. Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι αντιμέτωπη με μονόλογο.

Το κείμενο σε εγκλώβισε υποκριτικά; Ο σκηνοθέτης; 
Ν.Α.: Όχι, καθόλου. Ούτε το κείμενο αλλά ούτε ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Με βοήθησε σε απίστευτο βαθμό και τον ευχαριστώ.

Τι ονειρεύεσαι για την Diva;
Ν.Α.: Να συγκινήσει τον κόσμο όπως συγκίνησε εμένα γιατί είναι η σημερινή πραγματικότητα του κάθε Έλληνα και της κάθε Ελληνίδας και φυσικά να είναι καλοτάξιδο.
Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης
Γιατί γράφεις και γιατί παίζεις;
Κ.Ι.: Γράφω για να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Γράφω ελπίζοντας να ταξιδέψω τους αναγνώστες μέσα από ιστορίες φανταστικές ή αληθινές δεν έχει καμιά σημασία. Παίζω επειδή αγαπώ πολύ τη σκηνή, τα φώτα, να υποδύομαι ρόλους, να γίνομαι ένας άλλος. Να βλέπω τους θεατές να γελούν...

Τι από τα δυο σου αρέσει πιο πολύ;
Κ.Ι.: Και τα δυο μου αρέσουν για ξεχωριστούς λόγους. Η γραφή είναι κάτι μοναχικό, καψούρα μεγάλη, μια καθαρά προσωπική υπόθεση. Το θέατρο είναι ομαδική δουλειά. Μαθαίνεις να μοιράζεσαι και να ερωτεύεσαι μαζί. Αν δεν γίνεται κάτι από τα δυο δεν υπάρχει και λόγος να γίνεται.

Για ποιες δουλειές σου καμαρώνεις;
Κ.Ι.: Δεν τις ξεχωρίζω. Από όλες κέρδισα. Ήταν τιμή μου να δουλέψω με τόσο μεγάλους σκηνοθέτες. Σίγουρα ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Νικήτας Τσακίρογλου και ο Εύης Γαβρηιλίδης στο Κ.Θ.Β.Ε. Με τον Κώστα Ζέκο είμαστε χρόνια φίλοι αλλά συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά. Είναι μεγάλο ταλέντο. Τον εκτιμώ βαθύτατα.

Με τα βιβλία σου τι γίνεται;
Κ.Ι.: Άσε τα βιβλία, τα παιδιά μου. Πικραμένη ιστορία. Δεν φτάσανε στα βιβλιοπωλεία δεν είδανε ήλιου φως. Τυχεροί όσοι τα έχουνε στα σπίτια τους. Λέμε μόνο ευχάριστα. Έχουμε πρεμιέρα σε λίγες μέρες...

Το μεγαλύτερο όνειρο;
Κ.Ι.: Στα βαθιά γεράματα, αν θέλει ο καλός θεούλης να ζήσω, να βρίσκομαι σε έναν άλλο πλανήτη που να έχει απόλυτη ηρεμία και άφθονο οξυγόνο. Να ζω ευτυχισμένος και όταν κοιτάζω πίσω, το παρελθόν, να μη ντρέπομαι για όλα όσα έκανα.
Βαγγέλης Δουκουτσέλης
Ποιο έργο σου θα ήθελες να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο;
Β.Δ.: Φυσικά και δε μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο από τα "παιδιά" που έγραψα. Αν πρέπει να διαλέξω κάποιο θα έλεγα τη "Δολοφονία του Ραμόν Μαρτίνεζ" καθαρά για συναισθηματικούς λόγους επειδή ήταν η πρώτη παράσταση που στήθηκε χωρίς στήριξη από καθηγητές και ο θίασος αποτελούνταν από φίλους και άτομα με θετική ενέργεια.

Πότε έχεις τρακ; Όταν παίζεις ή όταν βλέπεις ένα έργο σου να παίζεται;
Β.Δ.: Το τρακ υπάρχει πάντα. Και στις δύο περιπτώσεις. Αλλά νομίζω όταν βλέπω ένα έργο μου στη πρεμιέρα έχω πολύ περισσότερο καθ’ ότι εγώ βρίσκομαι πίσω από όλες τις σκηνές και τις ατάκες του έργου ενώ όταν παίζω το τρακ περιορίζεται.

Θα έγραφες τη βιογραφία σου κι αν ναι, γιατί;
Β.Δ.: Τη βιογραφία αυτή καθ’ αυτή δεν θα την έγραφα. Προς το παρόν δεν έχω τέτοιες βλέψεις. Αλλά δικά μου πράγματα έχουν περάσει καλυμμένα στα έργα μου. Νομίζω ότι όλοι οι συγγραφείς κάπως έτσι λειτουργούν.

Κάποιο όνειρο που δεν έχει γίνει πραγματικότητα;
Β.Δ.: Να επισκεφτώ την Ντίσνευλαντ.

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος ενός θεατρικού συγγραφέα;
Β.Δ.: Να καεί ο υπολογιστής του και να χαθεί όλο το κείμενο ή αν είναι παραδοσιακός να καταστραφεί με κάποιο ευφάνταστο τρόπο το χειρόγραφό του και να πενθεί μετά 10 χρόνια!
Σημειώσεις:
Η Ντόρα Αυλωνίτου, ο Κώστας Ζέκος, ο Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης και ο Βαγγέλης Δουκουτσέλης απάντησαν σε πέντε ερωτήσεις που δεν τους έγιναν ποτέ. Αν θέλετε κι εσείς το ίδιο ακολουθείστε αυτόν τον σύνδεσμο.
Φωτογραφίες ανάρτησης: Μενέλας Σιαφάκας
Το κόκκινο φόρεμα είναι ένα από τα κοστούμια της παράστασης που έραψε η Στέλλα Πέτροβα και η φωτογραφία της Ντόρας τραβήχτηκε στην πρόβα του.

Δείτε κι αυτό:

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη