Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Άνθρωπος; Πάθη

Τυχαία πήρα στα χέρια μου ένα βιβλίο με τίτλο "Άγγελοι με γαλήνεψαν" και σαν κλασικός βιβλιολάτρης που είμαι καταπιάστηκα να το διαβάσω. 

Και γοητεύτηκα. Με κέρδισε πολύ εύκολα. Με γέμισε συναισθήματα και χρώματα. Τόσο πολύ, που, όταν κατάλαβα ότι η Κωνσταντίνα Σανδάλη δεν έχει ξαναεκδόσει κάτι άλλο, το στόμα μου πήρε το σχήμα της τέλειας απορίας με ταυτόχρονο θαυμασμό, διότι κάτι τέτοιο το περιμένεις από "έμπειρους" λογοτέχνες ή τα λεγόμενα "μεγάλα ονόματα". 
Αλλά, τελικά, όταν ο άνθρωπος έχει το ταλέντο, όταν κατέχει την τέχνη του λόγου δεν χρειάζεται να έχει προϋπηρεσία.

Μετά ανακάλυψα τον άνθρωπο Κωνσταντίνα. Μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα την γνώρισα και είδα τόσο την όμορφη ψυχούλα της, όσο και την άμετρη αγάπη της για τη συγγραφή. Κατάλαβα πόσο θετικός άνθρωπος είναι, πόσο κοινωνική, πόσο απλή -μεγάλο προσόν-, πόσο καλή είναι και πόσο ανοιχτή προς άλλους ανθρώπους. 

Κι έτσι, όπως είναι εύκολη στην επικοινωνία, όταν μου προέκυψε αυτός ο ιστοχώρος, της ζήτησα να βάλει το λιθαράκι της στο χτίσιμό του. Με μεγάλη προθυμία και αμεσότητα, έσπευσε να μου χαρίσει μερικές στιγμές από τον χρόνο της, πολύ αγάπη και αλήθεια από την ψυχή της.


Το πρωτόλειό σας αγαπήθηκε πολύ, έκανε πολλούς φίλους. Η συγγραφή ενός βιβλίου κουβαλά κάτι από τα βιώματα του δημιουργού;
Κ.Σ.:Αναπόφευκτα κουβαλά κι εκείνον αλλά όχι μόνο. Η συγγραφή ενός βιβλίου είναι σαν ιχνηλασία προς το άγνωστο, το ασυνείδητο του δημιουργού. Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους συγγραφείς αλλά εγώ κάθε φορά που γράφω, αισθάνομαι σαν ρακοσυλλέκτρια, ό,τι πετούν οι άνθρωποι- και εννοώ από συναισθηματικής άποψης- εγώ το μαζεύω και δομώ μια ιστορία .

Πως γεννιούνται τα βιβλία;
Κ.Σ.:Όπως όλα, με σύλληψη. Θέλει μια στιγμή να συλληφθεί και πολλούς μήνες για να βγει στον αέρα του κόσμου. Για εμένα παραμένει μυστήριο η ανάγκη μου αυτή και δεν έχω προβεί σε καμιά διαδικασία να το λύσω, είναι γοητευτικό, σαγηνευτικό και έτσι το αφήνω, μετέωρο για να με πλανεύει κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο. 

Η λογοτεχνία είναι ταλέντο;
Κ.Σ.:Κατ’ εμέ είναι ψυχικό ταλέντο. Δεν έχει σχέση με τίτλους πτυχίων, κοινωνικές τάξεις ή γνώσεις είναι μια ψυχική ενόραση και μια ικανότητα να χειρίζεσαι το λόγο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να γοητεύεις τον εκάστοτε αναγνώστη.

Η τέχνη βοηθά στην κρίση; 

Κ.Σ.:Αν η Τέχνη δεν μπορεί να βοηθήσει στην Κρίση τότε θεωρώ πως έχει αποτύχει οικτρά. Έχουμε αποτύχει όλοι εμείς που την υπηρετούμε. Όποια μορφή κι αν έχει –κατά τη γνώμη μου- πρέπει να είναι καταφύγιο, ένα καταφύγιο που σε προστατεύει από τα πυρά της κοινωνίας αλλά και τους εκάστοτε δυνάστες της. 

   Η κρίση βοηθά την τέχνη;

Κ.Σ.:Οξύμωρο σχήμα αλλά ναι, βοηθά την Τέχνη. Η Κρίση επιδρά σαν μια (απογοήτευση) και ενεργοποιεί μηχανισμούς επιβίωσης και αντίστασης στον καλλιτέχνη.

    Πως ή ποιο είναι το καλό βιβλίο;
Κ.Σ.:Το καλό βιβλίο είναι εκείνο που σου αφήνει ένα δίδαγμα, που κλονίζει τον ψυχισμό σου, που επαναπροσδιορίζει τη σκέψη σου. 

Τι σας έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα της λέξης...

άνθρωπος;   πάθη 

   αγάπη;  όρια

φως;  ζέστη 

γιορτή;  βαρεμάρα 

αληθινός;  ψευδαίσθηση 

περήφανος;  εγωιστής 

μυστήριο;  γοητεία 

πάθος;  έρωτας 

φόβος;  δειλία 

ανάγκη;  ουτοπία

*** 

Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για εκείνη, δείτε ΕΔ'Ω

Με την ευχή να ξανασυναντηθούμε όταν θα έχω διαβάσει και την "Μισή Πνοή" της, την ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες στιγμές που μου χαρίζουν οι λέξεις της και για τον χρόνο που μου διέθεσε.


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη